צרו קשר: 054-7331421

מרוץ הנגב ה-5, המירוץ החברתי היחיד מסוגו בישראל!

ביוזמת מכינת הנגב ובשיתוף עם הקהילה השיקומית "רוח מדבר" ומועצה אזורית רמת הנגב. יום שישי, ה' באדר תשע"ז, 3/3/2017, רוח מדבר. רווחי המרוץ חוזרים לרוח מדבר.

המרוץ יתקיים באזור הר הנגב, בסמוך לאשלים.

המסלולים משלבים ריצה בין מטעי זיתים, בשטח פתוח,

ונקודת תצפית במסלול מגוון ומעניין.


לוח זמנים:

07:30 –  כינוס וחלוקת ערכות
09:00 –  זינוק מקצה 9  ק"מ
09:10 – זינוק מקצה 5 ק"מ
10:10 –  זינוק מקצה 2 ק"מ תחרותי
10:30 – זינוק מקצה 2 ק"מ עממי
11:00 – טקס סיום והפנינג
12:00 –  סיום האירוע

המסלולים התחרותיים:

2, 5, 9 ק"מ כוללים מדידה מקצועית, ופרסים למקומות הראשונים בקטגוריות שונות.

ערכת הרישום כוללת: חולצת המרוץ, מספר חזה וצמיד זיהוי. מדליה תחולק בסיום הריצה.

עלות ברישום מוקדם עד לתאריך 17/2: 80 ש"ח.

עלות ברישום מאוחר עד לתאריך: 28/2: 100 ש"ח.

לא ניתן להרשם מאוחר יותר או במקום.

להרשמה לחץ כאן:  הרשמה למרוץ הנגב ה-5

למעבר לפירוט כל מסלול לחץ על שם המסלול המבוקש: מסלול 9 ק"מ, מסלול 5 ק"מ, מסלול 2 ק"מ.

המסלול העממי:

2 ק"מ לכל המשפחה!

הרישום המוקדם מקנה: חולצת המרוץ בעמדת ההרשמה ומדליה בסיום הריצה.

עלות ברישום מוקדם עד לתאריך 17/2: 40 ש"ח.

עלות ברישום מאוחר עד לתאריך: 28/2: 50 ש"ח.

ניתן להרשם במקום, וניתן יהיה לקנות חולצה על בסיס המלאי הקיים. מדליה תחולק בסיום הריצה.

עלות הרשמה במקום: 30 ש"ח.

להרשמה לחץ כאן:  הרשמה למרוץ הנגב ה-5

לפירוט על המסלול 2 ק"מ עממי, לחץ כאן.


חלוקת ערכות

חלוקת ערכות תתקיים ביום המרוץ בלבד, החל מהשעה 7:30 בבוקר בכפר "רוח מדבר".


דרכי הגעה וחניונים:

האירוע יתקיים בכפר "רוח מדבר"

החנייה מסודרת במקום.

דרכי הגעה נסיעה על כביש 40 מבאר שבע לכיוון מצה-רמון, בצומת טללים ממשיכים ישר לכביש 211 עוד כ 2 דקות נסיעה. זמן מסיעה ברכב פרטי מב"ש כ 20 דקות.

הגעה בתחבורה ציבורית: קו 44 של חברת מטרופולין מבאר-שבע (תחנה: רוח מדבר). זמן נסיעה חצי שעה.

ניתן לרשום ב- WAZE – מרכז שיקומי רוח מדבר


תקנון השתתפות ורישום:

כל המידע המופיע בתקנון נכתב בלשון זכר למטרות נוחות בלבד אולם הוא מתייחס גם ללשון נקבה וכל האמור בלשון יחיד מתייחס גם ללשון רבים ולהיפך.

  1. ההשתתפות במרוצים תתאפשר רק לרצים בריאים וכשירים לריצה, המקיימים אימונים סדירים ונמצאים במעקב רפואי. רצים אשר אינם עומדים באחד או יותר מתנאים אלו לא יכולים להשתתף במרוץ. הריצה בניגוד להנחיות אלו הינה באחריותו המלאה של המשתתף בלבד.
  2. ההרשמה למרוץ הינה אישית ואינה ניתנת להעברה לאחר.
  3. ההרשמה למקצים התחרותיים הינה מראש בלבד, באמצעותאתר האינטרנט. רישום במקום יתאפשר למקצה העממי בלבד ו/או ללא מדידה.
  4. תאריך אחרון להרשמה למקצים התחרותיים: 22.2.17 בשעה: 24:00. הנרשמים בתשלום עד מועד זה למסלולים תחרותיים יהיו זכאים לחולצת המרוץ, מדליה, מספר חזה, צ'יפ אלקטרוני. המשתתפים עד מועד זה למסלול העממי יהיו זכאים לחולצת המרוץץ ומדליה בלבד.
  5. החל מה 28.2.17 ניתן יהיה להירשם באינטרנט ובמקום למקצה העממי בלבד, ללא מדידה. הנרשמים החל ממועד זה, יהיו זכאים להשתתפות ומדליה בלבד. הנרשמים החל מה 28.2.17 מצהירים כי הם מבינים כי לאחר מועד זה לא ניתן יהיה לקבל צ'יפ למדידה אלקטרונית ו/או חולצה, וכן כי ייתכן מחסור במדליות עקב ריבוי נרשמים. במקרה זה תסופק מדליה בדואר לאחר המרוץ, למשתתף המעוניין בכך.
  6. אם לא קבלתם אישור במייל על הרשמתכם- כנראה שהרשמתכם לא נקלטה. לבירורים יש לפנות במייל negevrun@gmail.com
  7. המרוץ מוגבל בגיל: מקצה 9 ק"מ מגיל 15, מקצה 5 ק"מ מגיל 12, מקצה 2 ק"מ מגיל 8, כאשר התאריך הקובע הינו גיל הנרשם ביום המרוץ.
  8. משתתפים שטרם מלאו להם18 שנים ביום המרוץ חייבים להביא אישור הורה להשתתפות .
  9. אישור הצהרת משתתף כמוהו כאישור הנרשםולתקנון הרישום.
  10. במהלך הרישום, נדרש המשתתף להצהיר כי הינו בריא. משתתף שמצהיר שהינו בריא מצהיר בכך שקרא והשיב בשלילה לחמשת השאלות הבאות:    I) האם ידוע לך על בעיית לב?    II) האם יש לך כאבי חזה במאמץ?    III) האם יש לך כאבי חזה במנוחהה בחודש האחרון?    IV) האם יש לך הפרעות בשיווי משקל/סחרחורת או נטייה להתעלפות?    V) האם יש בן משפחה שנפטרר מבעית לב או מוות פתאומי לפני גיל 55?  במידה ויש תשובה חיובית לאחת השאלות חובה להתייעץ עם רופא טרם ההשתתפות ולהציג בפני המארגנים אישור רפואי שהמשתתף כשיר לפעילות ספורטיבית.
  11. הנרשם מצהיר כי הוא מודע/ת היטב למסלול, לאופיו ולתקנון האירוע.
  12. הנרשם מצהיר כי כל מארגני התחרות והאחראים לה משוחררים מכל אחריות בגין רכוש וציוד שיביא עימו למרוץ וכי הוא מוותר/ת על כל תביעה, טענה ו/או דרישה כלפי מארגני התחרות או כל גוף אחר הקשור למרוץ בגין כל נזק / אובדן ציוד / רכוש אשר ברשותי.
  13. רצים יקבלו צמידי זיהוי צבעוניים ע"פ אורך המסלול ו/או סוג המקצה. רצים שלא יענדו את הצמידים הנ"ל לא יוכלו להיכנס לאזורי הזינוק / גמר ואף יורדו ממסלולי הריצה מטעמי אבטחה, בטיחות וביטוח.
  14. רק רצים במקצה תחרותי אשר שילמו דמי השתתפות יקבלו מספרי חזה וצ'יפ אלקטרוני למדידה.
  15. משתתפים חינמיים (חיילים, תלמידים) זכאים להשתתפות ומדליה בלבד. חייל או תלמיד המעוניינים שזמן הריצה שלהם יימדד צריכים להירשם כמשתתף רגיל ולשלם את דמי ההשתתפות.
  16. המארגנים ובעלי התפקידים רשאים לפסול רצים הפועלים באופן בלתי ספורטיבי או בניגוד להנחיות או המסכנים את עצמם או ספורטאים אחרים. לרצים אלו לא יוחזרו דמי ההשתתפות.
  17. אין ללוות את הרצים בריצה, ברכיבה על אופניים או בכל כלי רכב אחר (למעט רכבי המארגנים). רץ שייגרר על ידי אדם אחר, רוכב אופניים או רכב אחר ייפסל.
  18. הריצה במקומות שאינם כלולים במרחב האירוע (דהיינו כביש/שביל שסומן לריצה) הינה באחריות הרץ בלבד ואינה באחריות המארגנים.
  19. במידה ותופעל מדידה באמצעות שטיחונים אלקטרוניים ונקודות בקורת, יחויב המשתתף לעבור על שטיחונים אלה. משתתף שלא ייקלט במערכת, צפוי להיפסל.
  20. אזור הסיום יינעל לאחר זמן המקסימום כפי שמפורסם באתר. רצים שירוצו בקצב ממוצע איטי יותר, מתבקשים להפסיק את הריצה, להודיע לבעלי התפקידים כי הפסיקו ובמידת הצורך להתפנות לקו הסיום. לידיעתכם, צוותי המים והעזרה הראשונה יפסיקו את פעולתם ומארגני המרוץ אינם אחראים לשלומם של רצים שימשיכו לרוץ על דעת עצמם.
  21. המארגנים רשאים לעדכן את המידע באתר זה ועל המשתתף לעקוב אחר עדכונים אלו.
  22. ערעורים: הרצים רשאים להגיש ערעור בכתב על תוצאות המרוץ למזכירות האירוע עד 45 דקות ממועד המקרה אליו מתייחס הערעור.

 

 

 

 

 

מפת המסלולים

בריאות ובטיחות

כפי שמובן לכל אדם העוסק בספורט, השתתפות במרוצים מחייבת להיות בכושר גופני מתאים ובמצב בריאותי תקין.

לעתים, למרות כל ההכנות, חלק מהרצים נקלעים למצוקה במהלך הריצה, ולכן חשוב שתשימו לב להנחיות ולהמלצות ותהיו קשובים לגופכם לקראת ובמהלך המרוץ.

מומלץ לפעול ע"פ תוכנית אימונים מבוקרת, בהנחיית מאמן מוסמך או איש מקצוע הבקיא בתחום הבריאות ו/או הספורט, וההמלצות המובאות כאן אינן באות להחליף תוכנית כזו או ייעוץ אישי של איש מקצוע.

  1. ההמלצה היא לעבור בדיקה רפואית לפני תחילת האימונים, לרבות בדיקה ארגומטרית תקופתית.
  2. אין לרוץ במרוצים מרחקים הגדולים מאלה שהמשתתף הכין עצמו באימונים. לדוגמא: מי שמתאמן לריצת 5 ק"מ לא יתחרה במרוץ ארוך יותר.
  3. בימים שלפני המרוץ חשוב להקפיד על שינה מספקת, שתיה מרובה ותזונה מתאימה.
  4. מי שחלה בימים שלפני המרוץ במחלה המלווה בחום ו/או קלקול קיבה- אסור להשתתף במרוץ!
  5. לאחר פציעה או מחלה יש להתייעץ עם רופא ו/או מאמן לגבי חזרה לפעילות והשתתפות במרוץ.
  6. במיוחד בקיץ ובימים חמים- חשוב לשתות הרבה, להתכונן מראש ע"י שתיה והגנה מהשמש (כובע, משקפי שמש), על מנת להימנע ממכות חום. כמו כן חשוב להיות ערים לסימנים של מכת חום או התייבשות.
  7. תחנות השתייה והרענון לאורך המסלולים תוכננו בהתאמה לאורכי המסלולים ולצרכי הרצים. העזרו בהן ושתו בכל תחנה בדרך.
  8. הכינו את ציוד הריצה וודאו שהוא נוח לכם ומתאים לריצת שטח, ולאורך המסלול.
  9. בעקבות פסיקת בית המשפט 12.2015 אין צורך באישורים רפואיים אלא בחתימת המשתתף על הצהרת בריאות במהלך הרישום.

הנחיות משרד הבריאות לקראת וביום המירוץ

להלן מספר הנחיות בריאות לרצים מתוך "אמות מידה לקיום אירועי ספורט לריצות ארוכות" (משרד הבריאות, 2013)

ההכנה בנושא השתייה צריכה להתחיל יום-יומיים קודם למרוץ, בכדי להגיע למרוץ רווים. ההנחיות הכלליות הן: 48 שעות לפני המרוץ

  1. להגביר אכילת פחמימות מסוג פסטה, או אורז או תפוחי -אדמה או בננות – כל זאת גורם להגברה של אגירת הנוזלים בגוף (1 גרם גליקוגן אוגר איתו 2.7 גרם מים)
  2. להמליח את האוכל מעט יותר מהרגיל, עוד גורם להגברה של אגירת הנוזלים בגוף יחד עם המלחים (מלחים, שנפלטים עם הזיעה במשך הריצה
  3. לא להגזים בשתיית קפה ומשקאות אלכוהוליים שמגבירים הפרשת נוזלים מהגוף
  4. לשתות 500 סמ"ק מים שעתיים לפני הזינוק
  5. לקחת לאזור הזינוק בקבוק מים חצי ליטר נוסף ולשתות בלגימות קטנות עד רגע הזינוק

בזמן הריצה

יש לשתות מים בכל תחנה. בתנאי חום, יש גם לשפוך מים על הראש ועל הגוף ולהצטנן במתזי מים לאורך המסלול. כמות המים שיש לשתות במהלך הריצה צריכה להתאים לכמות האובדת בזיעה, כפי שחושב במסגרת האימונים (ראה לעיל). אין לשתות מעבר לכך, בשל הסכנה להתפתחות תת-נתרן בנסיוב (היפונתרמיה). קצב השתייה המומלץ 7מ"ל/ק"ג/שעה לגברים (לאדם השוקל 70 ק"ג כחצי ליטר לשעה) ו- 6 מ"ל/ק"ג/שעה לנשים. בנוסף יש להוסיף עוד כ- 100-300 מ"ל לשעה על פי קצב ההזעה ובהתאם לתנאי מזג האוויר.

אחרי הריצה

יש לשתות מים בהתאם לצורך. כמוסבר לעיל מומלץ להישקל לפני הריצה ואחריה (ללא בגדים, שספוגים בהרבה זיעה) בכדי להעריך את נפח הנוזלים שאבד במהלך הריצה. כל ירידה של 1 ק"ג מהמשקל שלפני הריצה מחייב לשתות 1 ליטר מים (לא יותר!)


מדיניות ביטולים ושינויים:

  1. שינויים וביטולים יתאפשרו עד 10 ימים ליום האירוע (22.2.17) בשעה 23:00 בכתובת המייל  negevrun@gmail.com.
  2. עד חודש לפני הארוע (2.2.17)- יוחזרו דמי ההשתתפות בנכוי 5%.
  3. בגין ביטול ההרשמה החל מחודש לפני הארוע (3.2.17) ועד 10 ימים לפני הארוע (22.2.17), יחוייב המשתתף בדמי טיפול של 15 ש"ח.
  4. החל מ-10 ימים לפני מועד האירוע (22.2.17),לא יתאפשר ביטול מכל סיבה שהיא.
  5. החזרים בגין שינויים/ ביטולים יתבצע עד 40 ימים מיום אישור העסקה.
  6. נרשם ששילם מחיר מוזל עקב הנחה, ויסתבר שאינו זכאי להנחה, יחוייב בהפרש התשלום.
  7. ביטול או דחיית האירוע ו/או שינוי מתווה האירוע ו/או כל שינוי אחר בניגוד למפורסם כתוצאה מאירוע כח עליון,לא יהווה הפרה של ההסכם מצד המארגנים, והמשתתפים לא יהיו זכאים לפיצוי ו/או החזר כספי. ככל הניתן יאפשרו המארגנים קיום אירוע חלופיבמועד אחר, בכפוף לכך שאין גורם המונע זאת והכל לשיקול דעתם הבלעדי והקובע של המארגנים.
  8. הביטוי "אירוע כוח עליון" המופיע כאן כולל כל גורם אשר אין למארגנים שליטה עליו, לרבות תנאי מזג אוויר אשר אינם מתאימים לקיום האירוע , מלחמה, מצב חירום, פיגועים או פעולת טרור, מתקפת טילים,  אסונות טבע, פעולות מיוחדות של הממשלה או של הרשות המקומית, עיצומים, שביתה או השבתה ו/או כל מגבלה חיצונית אחרת שהוטלה על המארגנים ו/או על ידי רשות מוסמכת שיכולה לפגוע, למנוע או לשבש את קיום האירוע.  "אירוע כוח עליון" גם כולל השפיה של אבל לאומי ו/או אזורי ו/או מאווירה ציבורית שלילית אשר לא מתאימה לקיום הארוע.